Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar...
Alhamdulillah syukur pada Allah S.W.T dengan limpah nikmat & rahmatnya cukup dan genaplah umurku yang ke-22. Kebetulan Hari Raya EidulAdha kali ini jatuh pada hari sambutan kelahiran ku. Ini menjadikan sambutan hari kelahiran ku yang penuh bermakna...

Hari Raya Qurban seperti biasa, Majlis Qurban dan Aqiqah... Sama seperti tahun sebelumnya aktivitiku disurau... Klu yang duk kariah 2 tau la apa cerita yang penuh... Jd, kwn2 mai turun melancarkan Majlis Qurban nnt yer... Oleh kerana raya jatuh hari Jumaat, jadi siangnya x dpt la nak dilakukan ibadah qurban kerana masa yang singkat untuk menunaikan solat jumaat. Jadi lakukan pada hari sabtu iaitu hari tasyrik pertama. jadi masa panjang dan xde la org tergesa2... Jadi esok blh la cari pisau dan asah pisau yang khas yang telah tersimpan setahun sudah.. ahahah.(silap2 org lain yg asah, aku paki jer..ahah)

Di kebanyakkan tempat juga begitu dan ada juga melakukannya hari ahad... mau ahad ni ada 2 tempat teluk gong & kaw cikgu jaafar. Hari sabtu ni pon da kene tolak2 da. Iaitu masjid, bukan apa, sekurang2nya ada Biro Pemuda mAsjid turun... Tp Alhamdulillah sudah di paskan atau diamanahkan pada org AJK Pemuda yang lain. Nazir & Timb. Nazir pon tanya, kn la jawab dengan bekhemah. Nasib baik Nazir Ust. Nasaruddin kamcing dgn aku.. ahah.. lg pon, malas nak beralih kerana semua family di surau, da jd seperti family day kami sekeluarga disana. Cuma angah tiada kerana ada majlis sepupunya di Terngganu.

Hahaha... Banyak pula mesej dapat malam ni... Jarang juga org wish sebenarnye... hoho... sapa yang igt jer la... Tanpa org mengucapkan apa2 pon aku tetap gembira. Rasa seronok & gumbira... jadi, esok akan diraikan lagi. oleh itu nak tido awal... sok bgn & solat subuh n siap tuk solat hari raya, kira Rock n Roll... eh silap, kita takbir dan bertahmid... Apa2 pon inilah rezeki aku yg Allah beri, x dpt duit, Hari Raya inilah yang Allah berikan utk aku pd tahun ini. InsyaAllah harap apa jua yang aku lakukan dikekalkan serta dapat aku lebihkan utk jalan Islam... Harapan aku juga apa moga Allah sentiasa memberi hidayah dan pertunjuk pada ku. Amin...

Posted by Al-Hariz on Friday, November 27, 2009
categories: | edit post

0 comments

About Me

My photo
Bekerja dan sambil belajar. Aktiviti sampingan macam-macam ada. Sebab memang suke mensibukkan diri dengan beraktiviti agar hati senang jiwa tenang. Yang terbaik mencari redha Allah dalam setiap perkara dan perbuatan. Dalam pada itu juga menganalisis, mengetahui dan melalui cabaran hidup ini.(Ya Allah, berikanlah aku kekuatan dan ketabahan)

Asmaul Husna

Masa

Kelender

Mesej

Name :
Web URL :
Message :

Labels

Jejak Tamu

Kunjungan Negara

free counters

Titik Pertemuan