Assalamualaikum pembaca sekalian.
Tiada apa sangat yang ingin disingkapkan dalam laman blog ini melainkan cerita kerana karya-karya berunsur ilmu memerlukan masa yang berkualiti untuk di nukil. Oleh kerana cerita pengalaman datang dari pemikiran dan imbasan kembali mudah untuk dinukil semasa borang dalam pejabat... hohoho..
Alhamdulillah cuti raya cina baru-baru ni da abis dengan jayanya(ceh, macam menyambut atau buat program pula ucapan..ahaha) Klu diikutkan perancangan sebelumnya pergi ke kelantan bertugas untuk bantu cikgu rosli untuk bengkel pengurusan, tp tidak jd ikut atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Mana taknye, dah la ada kelas, hari kursusnya pula ahad, tkt tak sempat pulang. Untuk tidak memeningkan kepala, menyusahkan org tak le jd pi dan diganti dengan kembara negeri kak ipar saya. Ceritanya begini, sy meletakkan status "cuti ni x jd ke kb, nak buat apa ye?" hahaha. Mula-mula abg tegur, ni katanya "haha, btlah apa2 yg ptt"
pastu akak tegur, " Fatihah: laa.. xjadi ke?? mohd al-hariz : program jd, cuma sy x blh nak pi" Fatihah MY : ikut balik kuantan lah.. ahaha mohd al-hariz :kuantan? klu blh xde masalah...ahaha, balik kampung bila?
Fatihah MY :lepas maghrib mungkin...
mohd al-hariz : ooo Fatihah MY : xcukup bilik nie.. mohd al-hariz : asal? x cukup bilik akak n abg bw khemah la.. hahahaha Fatihah MY : klu atih ikut kena tido luar lah... tdo ruang tamu mohd al-hariz : puiyo... ada org nak ajak Fatihah MY : nak ikut k?? mohd al-hariz : klu abg bg... Fatihah MY : tanya abg jap yea.."

huh!, panjang giler perbualannya. Diringkaskan jd lah pi kuantan. Tp atas beberapa sebab iaitu pertamanya tolong tengok-tengokkan perkara berkaitan wayaring. hahaha... Klu nak tukar dan buat baru kena lah tgk keadaan rumah, buat pelan dan anggaran kos. Klu tak pening la tuan umah tak tau budjetnye. Nak buat biar tuan rumah ada budjetnye... lagi pon nak beli barang time tu kat sana cuti raya cina, kebanykkan kedai tutup dan kebiasaanya cina yg jual barang elektrikal ni. Yang boleh dibuat nyalakan lampu dan buat lakaran pelan dan ambil gamba untuk buat anggaran DB baru dan rewayaring semula...

Kebetulan hari jumaat tu boleh balik awal, jadi mudahlah untuk sy packing barang siap-siap dan terus ke bangi untuk bergerak ke kuantan menaiki kereta alang... kereta tinggal di bangi, kebetulan juga kereta ayah sy tak pakai dan petang itu juga siap diservice dengan segala macamnye. Berkali-kali la bdk yang buat ni coll. Ha, nak tau apa rumusanya service hari tu?. ha... service, tukar minyak enjin, plug, oil fiter, cuci radiator yang berkarat dikhuatiri tersumbat, tukar minyak gear yang dah hitam mcm minyak hitam, tukar hos radiator yang sekali tgk mmg berkarat dan tah apa la lg. Tak igt bab semuanya total after diskaun RM350.00. Ha... tu blm tukar meter yang rosak. maklumlah kereta antik, jd kn la tunggu ada barang second... Nak beli baru mahal tauke tu kata. Jadi tangguhlah tukar benda tu.. Selepas bawa balik kereta, baru teringat, lupe minta buat aligment tayar... hoho.. bahaya tu kompenen penting untuk perjalanan yang selamat..

Siap-siap kemas semua last-last gerak kul 6ptg menaiki BCR5673...(aceh, mcm naik flight bunyinya..). Sedap je lancar perjalanan sy tersangkut jem dekat hicom. mau 20 minit sangkut kat situ, menjadikan perjalanan saya ke bangi sahaja sejam 30 minit iaitu tepat-tepat sampai manghrib di sana. Nasib baik sempat solat berjemaah di surau. Hahah, lepas solat kita makan dulu sambil menunggu junior alang yang nak tumpang sama balik kampung ke pahang... iaitu Mardiah.. ado budak ni rupenye...

*seterusnya akan bersambung...

Posted by Al-Hariz on Friday, February 19, 2010
categories: | edit post

2 comments

  1. wakaka.. buaek malu yo masukkan perbualan itu...

     
  2. mardhiah_taj Says:
  3. ehhh...namaku terjaja...
    tapi salah eja lah...mardhiah

     

About Me

My photo
Bekerja dan sambil belajar. Aktiviti sampingan macam-macam ada. Sebab memang suke mensibukkan diri dengan beraktiviti agar hati senang jiwa tenang. Yang terbaik mencari redha Allah dalam setiap perkara dan perbuatan. Dalam pada itu juga menganalisis, mengetahui dan melalui cabaran hidup ini.(Ya Allah, berikanlah aku kekuatan dan ketabahan)

Asmaul Husna

Masa

Kelender

Mesej

Name :
Web URL :
Message :

Labels

Jejak Tamu

Kunjungan Negara

free counters

Titik Pertemuan